Enveloppen worden over het algemeen de verpakking genoemd van officiële brieven die gebruikt worden voor communicatie tussen organisaties. Als ook brievenpost naar particulieren. Terwijl briefhoofden als een belangrijk onderdeel van het briefpapier van een organisatie worden beschouwd, wordt het drukken van enveloppen of het maken van etiketten stickers meestal genegeerd. Dat enveloppen belangrijk zijn en hoe ze een cruciale rol kunnen spelen in bijna alle aspecten van je bedrijf, lees je in ons blogartikel.
Marketingstrategie: envelop bedrukt
Een envelop bedrukt zagen we vroeger veelvuldig. Traditioneel richtten bedrijven hun marketingstrategieën alleen op TV & radio advertenties of op het medium drukwerk zoals billboards, kranten, folders om hun producten te promoten. Na de opkomst van het consumentisme en een economische bloei waren er op de markt veel gelijksoortige producten voor de consument beschikbaar.
Dit leidde tot meer concurrentie, bedrijven moesten nu namelijk meer doen om de aandacht en voorkeur van de klanten te winnen. Branding werd noodzakelijk, er moesten goede geplande strategieën worden toegepast om een marktaandeel te veroveren. Hoewel logo’s, advertenties en andere gedrukte media nog steeds relevant waren, voegde de opkomst van het digitale tijdperk met zijn enorme reikwijdte een zeer vruchtbare weg toe aan de doelstellingen.
Te midden van dit alles zijn veel organisaties minder aandacht gaan besteden aan hun briefpapier. Zakelijk briefpapier bestaat uit briefhoofden, enveloppen, visitekaartjes, compliment cards die een bedrijf gebruikt om zichzelf te vertegenwoordigen. En tegelijk een stuk belangrijke informatie over te brengen. Briefpapier speelt een heel belangrijke rol in de externe of interne communicatie; maar het is niet het enige wat het kan doen. In feite kan briefpapier subtiel je hele merkimago beïnvloeden. En als alles goed gaat, zelfs versterken.
Terwijl organisaties wel enig belang hechten aan hun briefpapier en visitekaartjes, lijken ze de stadia van enveloppen bedrukken of etiketten maken in het hele proces volkomen te negeren. Enveloppen worden meestal gezien als dragers of omhulsels voor belangrijke documenten of brieven.
Trek de aandacht met een envelop ontwerp
Met een goed envelop ontwerp trek je de aandacht. Consumenten krijgen tegenwoordig elke dag een ton aan informatie te verwerken. Van hun TV schermen met het nieuws tot hun telefoons en urenlang scrollen op Facebook of andere sociale mediasites. We halen zelfs voortdurend nieuwe informatie uit onze gesprekken of het horen praten van andere mensen. Met dit spervuur aan informatie wordt een slordig bedrukte envelop meestal genegeerd door de ontvanger, omdat deze al zoveel aan het verwerken is.
Maar als het envelop ontwerp verleidelijk genoeg is, wekt het bij de ontvanger een gevoel van nieuwsgierigheid op. Als je envelop opvalt tussen de post, zal deze door zijn unieke ontwerp het eerst de aandacht van de lezer krijgen en uiteindelijk zijn voorkeur om als eerste te openen.
Lees het hele artikel over enveloppen op ons magazine.
Meer weten over soorten enveloppen?
Er zijn verschillende soorten enveloppen bij Easypack verkrijgbaar, die ten goede komen van je bedrijf en merk. Gebruik luchtkussen enveloppen om producten goed te beschermen tijdens het verzendproces. De binnenkant is namelijk voorzien van luchtkussenfolie. Kartonnen enveloppen zijn verkrijgbaar in diverse maten en bieden een uitstekende bescherming tegen het beschadigen van de inhoud. Ook te gebruiken als brievenbuspost bij PostNL. Voor webshops biedt Easypack Verpakkingen ook een groot assortiment paklijst enveloppen aan, als ook verpakkingsmateriaal ten behoeve van pakketpost.
Wil je meer weten over de typen enveloppen? Neem dan eens contact op met Easypack, de specialist in verpakkingsmaterialen. Bij Easypack Verpakkingen kan je de verschillende soorten enveloppen bestellen in de online winkel. Ook voor andere verpakkingsmaterialen kan je bij ons terecht, zoals verzenddozen, wikkelfolie, labels, stickervellen en zelfs foodsaver zakken. Houd verder ons Magazine Easypack in de gaten. Geregeld schrijven wij namelijk nieuwe blogs met nieuwtjes en informatie voor particulieren en bedrijven.